Forschung
Publikationen
Mader, M., Stoeger, H., Veas, A., & Ziegler, A. (2021). How mentors think about the attainability of mentoring goals: the impact of mentoring type and mentoring context on the anticipated regulatory network and regulatory resources of potential mentors for school mentoring programs. Frontiers in Psychology, 12. doi:10.3389/fpsyg.2021.737014
Heilemann, M., Mader, M., Balestrini, D. P. & Stöger, H. (2019). Empirische Befunde zu Mentoring und ihre Bedeutung für die Begabtenförderung an Hochschulen. In ÖZBF (Hrsg.), Mentoring an Hochschulen (S. 19-32). Salzburg, Österreich: Österreichisches Zentrum für Begabtenförderung und Begabungsforschung.
Mader, M. & Stöger, H. (2017). Lernen lernen: Selbstregulationsstrategien ein Leben lang erfolgreich lernen. Jugendhilfe, 55, 443-449.
Vorträge
Luo, L., Mader, M., & Stoeger, H. (2019, April). Planning individualized learning pathways for mentoring talented STEM students. Presentation at the 2019 Biennial Conference of the International Research Association for Talent Development and Excellence (IRATDE), Taipei, Taiwan.
Heilemann, M., Mader, M., Ziegler, A., & Stoeger, H. (2018, August). The influence of STEM-related communication on mentoring effectiveness in an online-mentoring program for talented girls. Presentation at the 16th International Conference of the European Council for High Ability (ECHA), Dublin, Ireland.