Zu Hauptinhalt springen

Journal Artikel

Publikationen

(Stand August 2022)

Journal-Artikel (Peer Reviewed)


Leveraging the Power of Peer Groups for Refugee Integration
In: Business & Information Systems Engineering (2021), pp. 1-17 (mit Maximilian Förster, Mathias Klier, Katharina Schäfer-Siebert und Irina Sigler)

In the Same Boat: Social Support in Online Peer Groups for Career Counseling 2021
In: Electronic Markets 31 (2021), pp. 197–213 (mit Annette Felgenhauer, Katharina Kaufmann und Mathias Klier)

Power of Mobile Peer Groups: A Design-Oriented Approach to Address Youth Unemployment                                                                                                              In: Journal of Management Information Systems 36 (2019) 1, pp. 158-193 (mit Mathias Klier, Lea Thiel und Ritu Agarwal)

Customer Lifetime Network Value: Customer Valuation in the Context of Network Effects                                                                                                                           In: Electronic Markets 27 (2017) 4, pp. 307-328 (mit Miriam Däs, Mathias Klier, Georg Lindner und Lea Thiel)

Social Commerce – State-of-the-Art and Future Research Directions                                                                                                                      In: Electronic Markets 26 (2016) 3, pp. 269-290 (mit Catherine Baethge und Mathias Klier)

The Impact of Self-Service Technologies – Towards an Economic Decision Model and its Application at the German Federal Employment Agency                                                                                                                          In: Journal of Decision Systems 25 (2016) 2, pp. 151-172 (mit Mathias Klier, Anna-Luisa Müller und Christian Rauch)

How to manage IS requirements in complex public sector structures: toward an action design research approach
In: Requirements Engineering (2016, online first) (mit Mathias Klier und Sebastian Muschter)

Improving Business Value Assurance in large-scale IT Projects – a quantitative method based on founded requirements assessment
In: ACM Transactions on Management Information Systems 5 (2015) 3 (mit Martina Beer, Gilbert Fridgen und Thomas Wolf)

A Review of Information Systems Research on Online Social Networks
In: Communications of the Association for Information Systems 35 (2014) 1, pp. 145-172 (mit Katharina Berger, Mathias Klier und Florian Probst)

Berichterstattung über Frauen in Führungspositionen – eine Analyse der DAX 30-Unternehmen
In: Zeitschrift für betriebswirtschaftliche Forschung 65 (2013) 5, S. 2013 (mit Andrea Landherr und Anna-Luisa Müller)

The Optimal Level of CRM IT Investments – An Economic Model and its Application at a Financial Services Provider
In: Electronic Markets 23 (2013) 1, S. 73-84 (mit Mathias Klier, Andrea Landherr und Steffen Zimmermann)

Online Social Networks: a Survey of a Global Phenomenon
In: Computer Networks 56 (2012) 18, S. 3866-3878 (mit Mathias Klier und Florian Probst)

Social Media am Beispiel des Arbeitsmarktmonitors der Bundesagentur für Arbeit
In: HMD – Praxis der Wirtschaftsinformatik 49 (2012) 288, S. 104-112 (mit Karsten Bunk, Uwe Mengel und Sebastian Stern)

Customer lifetime value-based sales force control in the financial services industry – an incentive compatible remuneration model
In: Journal of Management Control 23 (2012) 1, S. 27-51 (mit Marcus Kaiser, Mathias Klier und Florian Probst)

Valuation of Online Social Networks Taking into Account Users’ Interconnectedness
In: Information Systems and e-Business Management 10 (2012) 1, S. 61-84 (mit Martin Gneiser, Mathias Klier, Andrea Landherr und Florian Probst)

Kundenintegration in Geschäftsprozesse von Finanzdienstleistungsunternehmen
In: HMD – Praxis der Wirtschaftsinformatik 49 (2012) 283, S. 94-101 (mit Nora Kamprath und Anna-Luisa Müller)

Special Interest Networks – Eine Fallstudie am Beispiel von Netzathleten.de
In: HMD – Praxis der Wirtschaftsinformatik 48 (2011) 282, S. 103-112 (mit Mathias Klier, Andrea Landherr, Florian Probst und Florian Calmbach)

Vertriebssteuerung auf Basis des Customer Lifetime Value am Beispiel der Finanzdienstleistungsbranche
In: KREDIT und KAPITAL 43 (2010) 4, S. 501-532 (mit Hans Ulrich Buhl und Jochen Dzienziol)

Eine kritische Analyse von Vernetzungsmaßen in sozialen Netzwerken
In: WIRTSCHAFTSINFORMATIK 52 (2010) 6, S. 367-382 (mit Andrea Landherr und Bettina Friedl)

Die Ermittlung des Kundenpotenzials im Controlling – ein bedarfsorientierter Ansatz und dessen Anwendung bei einem Finanzdienstleister
In: Zeitschrift für Controlling & Management 54 (2010) 1, S. 48-54 (mit Mathias Klier und Benno Günther)

Online Social Networks – ein sozialer und technischer Überblick
In: Informatik Spektrum 33 (2010) 3, S. 262-271

Customer Lifetime Value – Entwicklungspfade, Einsatzpotenziale und Herausforderungen
In: Journal für Betriebswirtschaft 59 (2009) 4, S. 183-199 (mit Nora Kamprath und Quirin Görz)

Wertorientierte Berichterstattung zum Kundenkapital – eine empirische Analyse der DAX 30-Unternehmen
In: Zeitschrift für Planung und Unternehmenssteuerung 20 (2009) 1, S. 69-88 (mit Miriam Hoffmann)

Ein modelltheoretischer Ansatz zur Planung von Investitionen in Kundenbeziehungen
In: Zeitschrift für Planung und Unternehmenssteuerung 20 (2009) 2, S. 175-195 (mit Hans Ulrich Buhl und Martin Gneiser)


  1. STARTSEITE UR
  2. Fakultät für Informatik und Data Science

Professur für Wirtschaftsinformatik, insb. Internet Business & Digitale Soziale Medien

Prof. Dr. Julia Klier