Zu Hauptinhalt springen
Startseite UR

Publikationen

(Stand Mai 2019)

 

Journal-Artikel (Peer Reviewed)

Power of Mobile Peer Groups: A Design-Oriented Approach to Address Youth Unemployment                                                                                                                             In: Journal of Management Information Systems 36 (2019) 1, pp. 158-193 (mit Mathias Klier, Lea Thiel und Ritu Agarwal)

Customer Lifetime Network Value: Customer Valuation in the Context of Network Effects                                                                                                                             In: Electronic Markets 27 (2017) 4, pp. 307-328 (mit Miriam Däs, Mathias Klier, Georg Lindner und Lea Thiel)

Social Commerce – State-of-the-Art and Future Research Directions                                                                                                                             In: Electronic Markets 26 (2016) 3, pp. 269-290 (mit Catherine Baethge und Mathias Klier)

The Impact of Self-Service Technologies – Towards an Economic Decision Model and its Application at the German Federal Employment Agency                                                                                                                             In: Journal of Decision Systems 25 (2016) 2, pp. 151-172 (mit Mathias Klier, Anna-Luisa Müller und Christian Rauch)

How to manage IS requirements in complex public sector structures: toward an action design research approach
In: Requirements Engineering (2016, online first) (mit Mathias Klier und Sebastian Muschter)

Improving Business Value Assurance in large-scale IT Projects – a quantitative method based on founded requirements assessment
In: ACM Transactions on Management Information Systems 5 (2015) 3 (mit Martina Beer, Gilbert Fridgen und Thomas Wolf)

A Review of Information Systems Research on Online Social Networks
In: Communications of the Association for Information Systems 35 (2014) 1, pp. 145-172 (mit Katharina Berger, Mathias Klier und Florian Probst)

Berichterstattung über Frauen in Führungspositionen – eine Analyse der DAX 30-Unternehmen
In: Zeitschrift für betriebswirtschaftliche Forschung 65 (2013) 5, S. 2013 (mit Andrea Landherr und Anna-Luisa Müller)

The Optimal Level of CRM IT Investments – An Economic Model and its Application at a Financial Services Provider
In: Electronic Markets 23 (2013) 1, S. 73-84 (mit Mathias Klier, Andrea Landherr und Steffen Zimmermann)

Online Social Networks: a Survey of a Global Phenomenon
In: Computer Networks 56 (2012) 18, S. 3866-3878 (mit Mathias Klier und Florian Probst)

Social Media am Beispiel des Arbeitsmarktmonitors der Bundesagentur für Arbeit
In: HMD – Praxis der Wirtschaftsinformatik 49 (2012) 288, S. 104-112 (mit Karsten Bunk, Uwe Mengel und Sebastian Stern)

Customer lifetime value-based sales force control in the financial services industry – an incentive compatible remuneration model
In: Journal of Management Control 23 (2012) 1, S. 27-51 (mit Marcus Kaiser, Mathias Klier und Florian Probst)

Valuation of Online Social Networks Taking into Account Users’ Interconnectedness
In: Information Systems and e-Business Management 10 (2012) 1, S. 61-84 (mit Martin Gneiser, Mathias Klier, Andrea Landherr und Florian Probst)

Kundenintegration in Geschäftsprozesse von Finanzdienstleistungsunternehmen
In: HMD – Praxis der Wirtschaftsinformatik 49 (2012) 283, S. 94-101 (mit Nora Kamprath und Anna-Luisa Müller)

Special Interest Networks – Eine Fallstudie am Beispiel von Netzathleten.de
In: HMD – Praxis der Wirtschaftsinformatik 48 (2011) 282, S. 103-112 (mit Mathias Klier, Andrea Landherr, Florian Probst und Florian Calmbach)

Vertriebssteuerung auf Basis des Customer Lifetime Value am Beispiel der Finanzdienstleistungsbranche
In: KREDIT und KAPITAL 43 (2010) 4, S. 501-532 (mit Hans Ulrich Buhl und Jochen Dzienziol)

Eine kritische Analyse von Vernetzungsmaßen in sozialen Netzwerken
In: WIRTSCHAFTSINFORMATIK 52 (2010) 6, S. 367-382 (mit Andrea Landherr und Bettina Friedl)

Die Ermittlung des Kundenpotenzials im Controlling – ein bedarfsorientierter Ansatz und dessen Anwendung bei einem Finanzdienstleister
In: Zeitschrift für Controlling & Management 54 (2010) 1, S. 48-54 (mit Mathias Klier und Benno Günther)

Online Social Networks – ein sozialer und technischer Überblick
In: Informatik Spektrum 33 (2010) 3, S. 262-271

Customer Lifetime Value – Entwicklungspfade, Einsatzpotenziale und Herausforderungen
In: Journal für Betriebswirtschaft 59 (2009) 4, S. 183-199 (mit Nora Kamprath und Quirin Görz)

Wertorientierte Berichterstattung zum Kundenkapital – eine empirische Analyse der DAX 30-Unternehmen
In: Zeitschrift für Planung und Unternehmenssteuerung 20 (2009) 1, S. 69-88 (mit Miriam Hoffmann)

Ein modelltheoretischer Ansatz zur Planung von Investitionen in Kundenbeziehungen
In: Zeitschrift für Planung und Unternehmenssteuerung 20 (2009) 2, S. 175-195 (mit Hans Ulrich Buhl und Martin Gneiser)

 

Konferenz-Artikel (Peer Reviewed)

Customers' Intention to Switch to Mobile Self-Service Technologies
In: Proceedings of the 26th European Conference on Information Systems (ECIS) 2018, Portsmouth, UK (mit Patrick Bedué, Alexandra Cetto und Mathias Klier)

Two Sides of the Same Coin? – The Effects of Hierarchy Inside and Outside Enterprise Social Networks
In: Proceedings of the 38th International Conference on Information Systems (ICIS) 2017, Seoul, Südkorea (mit Mathias Klier, Alexander Richter und Katharina Wiesneth)

Customers’ Influence Makes or Breaks Your Brand’s Success Story – Accounting for Positive and Negative Social Influence in Online Customer Networks
In: Proceedings of the 38th International Conference on Information Systems (ICIS) 2017, Seoul, Südkorea (mit Catherine Baethge, Mathias Klier und Georg Lindner)

The Impact of Social Engagement on Customer Profitability - Insights from a Direct Banking Institution's Online Customer Network
In: Proceedings of the 25th European Conference on Information Systems (ECIS) 2017, Guimarães, Portugal (mit Annette Felgenhauer, Mathias Klier und Georg Lindner)

Mobile Job Search Applications – New Pathway to increase Youths’ Job Application Efforts?

In: Proceedings of the 25th European Conference on Information Systems (ECIS) 2017, Guimarães, Portugal (mit Annette Felgenhauer, Solveigh Hieronimus, Mathias Klier und Lea Thiel)

The Blessing of Giving: Knowledge Sharing and Knowledge Seeking in Enterprise Social Networks
In: Proceedings of the 24rd European Conference on Information Systems (ECIS) 2016, Istanbul, Türkei (mit Alexandra Cetto, Mathias Klier, Alexander Richter und Katharina Wiesneth)

Social Engagement and Customer Profitability in Online Customer Networks
In: Proceedings of the 24rd European Conference on Information Systems (ECIS) 2016, Istanbul, Turkey (mit Mathias Klier und Georg Lindner)

Bürgerzufriedenheit durch E-Government? – Eine Analyse auf Basis des Kano-Modells
In: Stelzer, D.; Nissen, V.; Straßburger, S. (Hrsg.), Tagungsband der Multikonferenz Wirtschaftsinformatik (MKWI) 2016, Ilmenau, Deutschland (mit Marietheres Dietz, Julia Klier und Katharina Wiesneth)

Enterprise Social Networks from a Manager’s Perspective (Best Paper Award)
In: Bui, T.; Sprague, R. H. (Hrsg.), Proceedings of the 49th Hawaii International Conference on System Sciences (HICSS) 2016, Kauai, USA (mit Alexander Richter, Corinna Hetmank, Maria Müller und Julia Klier)

The Impact of Formal Hierarchies on Enterprise Social Networking Behavior
In: Proceedings of the 36th International Conference on Information Systems (ICIS) 2015, Fort Worth, USA (mit Sebastian Behrendt, Mathias Klier, Alexander Richter, Katharina Wiesneth)

Why should I do it myself? Hedonic and utilitarian motivations of customers' intention to use self-service technologies
In: Proceedings of the 23rd European Conference on Information Systems (ECIS) 2015, Münster, Germany (mit Alexandra Cetto, Mathias Klier)

Customers Can Do Better! A Case Study of Self-Service Technologies at the German Federal Employment Agency
In: Proceedings of the 12. Internationale Tagung Wirtschaftsinformatik (WI) 2015, Osnabrück, Germany (mit Mathias Klier, Anna-Luisa Müller, Christian Rauch)

Can Social Media Help to Alleviate Skilled Worker Shortage? First Insights from the German Federal Employment Agency
In: Proceedings of the 12. Internationale Tagung Wirtschaftsinformatik (WI) 2015, Osnabrück, Germany (mit Mathias Klier, Volker Rebhan, Lea Thiel)

Just Digital or Multi-Channel? The Preferences of E-Government Service Adoption by Citizens and Business Users
In: Proceedings of the 12. International Conference on Wirtschaftsinformatik (WI) 2015, Osnabrück, Germany (mit Regina Pfleger, Lea Thiel)

Customer Lifetime Network Value
In: Myers, M.; Straub, D. (Hrsg.), Building a Better World through Information Systems, Proceedings of the 35th International Conference on Information Systems (ICIS) 2014, Auckland, New Zealand (mit Julia Klier, Florian Probst und Lea Thiel)

Who is Key? - Value Adding Users in Enterprise Social Networks
In: Avital, M.; Leimeister, J. M.; Schultze, U. (Hrsg.), Digital Work, Digital Life, Proceedings of the 22nd European Conference on Information Systems (ECIS) 2014, Tel Aviv, Israel (mit Katharina Berger, Julia Klier und Alexander Richter)

How To Increase Public E-Services Usage In Governments – A Case Study Of The German Federal Employment Agency
In: Proceedings of the 21th European Conference on Information Systems (ECIS) 2013, Utrecht, Niederlande, Paper 150 (mit Sebastian Muschter und Christian Rauch)

Success Measurement of Corporate Social Software
In: Tagungsband der 11. Internationalen Tagung Wirtschaftsinformatik (WI) 2013, Leipzig, März 2013 (mit Mathias Klier, Sebastian Behrendt und Alexander Richter) (Best paper candidate)

Ökonomische Potenziale einer Online-Kundenwertanalyse zur gezielten Kunden-Ansprache im Internet
In: Tagungsband der Multikonferenz Wirtschaftsinformatik (MKWI) 2012, Braunschweig, Februar 2012 (mit Mathias Klier, Andrea Landherr und Florian Probst)

Die Integration des Kunden in Geschäftsprozesse – ein ökonomisches Modell und dessen Anwendung am Beispiel eines Versicherungsunternehmens
In: Bernstein, A.; Schwabe, G. (Hrsg.), Tagungsband der 10. Internationalen Tagung Wirtschaftsinformatik (WI) 2011, Band 1, Zürich, Schweiz, S. 119-128 (mit Nora Kamprath und Anna-Luisa Müller) (Best paper candidate)

Identifying Key Users in Online Social Networks: A PageRank Based Approach
In: Sabherwal, R.; Summer, M. (Hrsg.), Information Technology: Gateway to the Future, Proceedings of the 31st International Conference on Information Systems (ICIS) 2010, St. Louis, USA, Paper 79 (mit Mathias Klier und Florian Probst)

Quantifying Users’ Interconnectedness in Online Social Networks – An Indispensible Step for Economic Valuation
In: Kenneth, E.; Kendall, U.; Varshney, U. (Hrsg.), The Golden Gate to the Future of IS, Proceedings of the 15th Americas Conference on Information Systems (AMCIS) 2009, San Francisco, USA, Paper 91 (mit Martin Gneiser, Mathias Klier, Andrea Landherr und Florian Probst)

Valuation of online social networks – an economic model and its application using the case of xing.com
In: Newell, S.; Whitley, E.; Pouloudi, N.; Wareham, J.; Mathiassen, L. (Hrsg.), Information Systems in a globalising World: Challenges, Ethics and Practices, Proceedings of the 17th European Conference on Information Systems (ECIS) 2009, Verona, Italien, S. 1334-1345 (mit Martin Gneiser, Mathias Klier und Christian Weiß)

Ökonomische Planung kundenorientierter IT-Investitionen – ein modellbasierter Ansatz und seine Anwendung bei einem Finanzdienstleister
In: Hansen, H.; Karagiannis, D.; Fill, H.-G. (Hrsg.), Business Services: Konzepte, Technologien, An-wendungen, Tagungsband der 9. Internationalen Tagung Wirtschaftsinformatik (WI) 2009, Band 1, Wien, Österreich, S.  265-274 (mit Mathias Klier, Andrea Landherr und Steffen Zimmermann)

 

Weitere Veröffentlichungen

Government 4.0 – the public sector in the digital age
www.mckinsey.de/publikationen/leading-in-a-disruptive-world/government-40-the-public-sector-in-the-digital-age (2018)

Digitizing the state: Five tasks for national governments
www.mckinsey.com/industries/public-sector/our-insights/digitizing-the-state-five-tasks-for-national-governments (2017)

Social Media Networks in Business (Editorial of the Special Issue on Social Media Networks in Business)
In: Computer Networks (Editorial) (2017) 114, pp. 111-113 (mit Mathias Klier, Alexander Richter und Rolf T. Wigand)

Hochschul-Bildungs-Report 2020 – Schwerpunktthema: Internationale Bildung
hochschulbildungsreport2020.de/downloads/hbr-2015.pdf (2015)

The e-government revolution – Creating new strategies for the digital age
www.mckinsey.de/sites/mck_files/files/e-government_revolution.pdf (2015)

E-Government in Deutschland – Eine Bürgerperspektive
www.mckinsey.de/sites/mck_files/files/e-government_in_deutschland_eine_buergerperspektive.pdf (2015)

How business and government can bring young people into work
www.mckinsey.com/industries/public-sector/our-insights/how-business-and-government-can-bring-young-people-into-work (2015)

The Connectedness, Pervasiveness and Ubiquity of Online Social Networks (Editorial of the Special Issue on Online Social Networks)
In: Computer Networks (Editorial) (2014) 75, pp. 473-476 (mit Mathias Klier und Rolf T. Wigand)

Erfolgreich über Kundenkapital berichten
In: Controlling & Management Review 58 (2014) 4, S. 70-76 (mit Andrea Landherr, Anna Müller, Regina Pfleger)

Hochschul-Bildungs-Report 2020 – Schwerpunktthema: Lehrer-Bildung (Version 2014)
hochschulbildungsreport2020.de/downloads/hbr-2014.pdf

Vernetzte Zusammenarbeit am Beispiel der Bundesagentur für Arbeit
In: Alexander Richter (Hrsg.), Vernetzte Organisation (2014). München: Oldenbourg Wissenschaftsverlag, S. 112-117 (mit Solveigh Hieronimus, Heiko Königstein, Volker Rebhan und Sebastian Stern)

Big Data – Ein (ir-)relevanter Modebegriff für Wissenschaft und Praxis?
In: Wirtschaftsinformatik & Management (2013) 2, S. 24-31 (mit Hans Ulrich Buhl, Maximilian Röglinger und Florian Moser)

Big Data – A Fashionable Topic with(out) Sustainable Relevance for Research and Practice?
In: Business & Information Systems Engineering (Editorial) 5 (2013) 2, S. 65-69 (mit Hans Ulrich Buhl, Maximilian Röglinger und Florian Moser)

IT-Projektsteuerung – eine Methodik zum Benefits-Management mit integrierter Risikobetrachtung
In: Wirtschaftsinformatik & Management 4 (2012) 5, S. 56-60 (mit Sven Blumberg, Xiao Chen, Martina Beer, Gilbert Fridgen und Hanna-Vera Müller)

Soziale Netzwerke im Web – Chancen und Risiken im Customer Relationship Management von Unternehmen
In: Wirtschaftsinformatik & Management 3 (2011) 3, S. 40-45 (mit Mathias Klier, Andrea Landherr und Florian Probst)

Wirtschaftlichkeitsanalyse für CRM-Systeme – Ein Erfahrungsbericht
In: Wirtschaftsinformatik & Management 2 (2010) 4, S. 50-55 (mit Torsten Becker, Nora Kamprath, Marco C. Meier und Maximilian Röglinger)


  1. STARTSEITE UR
  2. Fakultät für Wirtschaftswissenschaften

Prof. Dr. Julia Klier

Professur für Wirtschaftsinformatik insbesondere Internet Business & Digitale Soziale Medien
 
Julia2

Vielberthgebäude, Zi. 3.35,
Tel: +49 (0) 941 943-6102
E-Mail: julia.klier@wiwi.uni-regensburg.de