Go to content

Completed PhD theses and post-doctoral research projects

Completed PhD Theses

 

 

Dr. Norah Almulhim

Almulhim, N. (2022).The predictive value of educational and learning capital in a two-step approach for gifted identification. Dissertation, Universität Regensburg.

 

 

Balestrini

 

Dr. Daniel Patrick Balestrini

Balestrini, D. P. (2019). Substantiating cultural orientations supportive of high academic achievement: A comparison of cultural products in East Asia and the United States. Regensburg, Germany: Granite Bay Books.

 

 

Heilemann

 

Dr. Michael Heilemann

Heilemann, M. (2016). Gütekriterien diktionärsbasierter Textanalysen zur Erfassung domänenspezifischer Kommunikationsinhalte. Berlin, Germany: Logos.

 

 

Martzog

 

Dr. Philipp Martzog

Martzog, P. (2015). Beziehungen zwischen Feinmotorischen Fertigkeiten und kognitiven Fähigkeiten bei Kindern im Vorschulalter. Marburg, Germany: Tectum.

 

 

Matthes

 

Dr. Benjamin Matthes

Matthes, B. (2023). Parents’ and children’s implicit theories about ability: How and under what circumstances they relate to different aspects of children’s academic success. Dissertation, Universität Regensburg.

 

 

Bild 094

 

 

Dr. Eva Pufke

Pufke, E. (2016). Bedeutung feinmotorischer Fertigkeiten für den Leseerwerb im Vorschul- und frühen Grundschulalter. Berlin, Germany: Logos.

 

 

 

Dr. Stefanie Obergrießer

Obergrießer, S. (2021). Schüleremotionen im Prozess selbstregulierten Lernens: Eine Experience Sampling Studie. Dissertation, Universität Regensburg.

 

 

Schirner

 

Dr. Sigrun Schirner

Schirner, S. (2013). Geschlechtsstereotype Interaktionseffekte. Eine videobasierte Analyse der Schülerbeteiligung. Berlin, Germany: Logos.

 

 

Bildergebnis für christine sontag

 

 

Dr. Christine Sontag

Sontag, Christine (2019). Selbstreguliertes Lernen am Ende der Grundschulzeit: Ausgangslage und Förderung im Unterricht. Dissertation, Universität Regensburg.

 

 

Steinbach

 

Dr. Julia Steinbach

Steinbach, J. (2016). Selbstreguliertes Lernen in der Grundschule. Die Bedeutung der Einstellungen von Lehrkräften und Eltern. Berlin, Germany: Logos.

 


Completed Post-Doctoral Research Projects

 

Suggate

 

PD Dr. Sebastian Suggate

Lernvoraussetzungen für die Schule: Die Rolle der Schriftsprache und der Feinmotorik für Kindesentwicklung und schulische Leistung (Prerequisites for learning for school: The role of written language and fine-motor skills for children's development and scholastic achievement)

 


  1. HOMEPAGE UR

Chair of School Research, School Development, and Evaluation

Building PT 5

Prof. Dr. Heidrun Stoeger

Heidrunstoeger191

 

PT 5.1.04
Tel. +49-941-943-3657 (front office)
Fax +49-941-943-1993

Heidrun.Stoeger@ur.de