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Dr. Claudia Uebler

Posdoctoral Researcher


Research

Research Focus:


Publications

Emmerdinger, K., Uebler, C., Heyna, K., Ziegler, A., & Stöger, H. (2023). MINT-Mädchenförderung durch die Kombination von Online-Expertinnen-Mentoring und schulischer Begleitung [Promoting girls in STEM by combining online-expert-mentoring and school-based support]. In C. Fischer, C. Fischer-Ontrup, F. Käpnick, N. Neuber, & C. Reintjes (Eds.), Potenziale erkennen – Talente entwickeln – Bildung nachhaltig gestalten. Beiträge aus der Begabungsförderung (pp. 211–223). Waxmann.

Uebler C., Emmerdinger K. J., Ziegler, A., & Stoeger, H. (2023). Dropping out of an online mentoring program for girls in STEM: A longitudinal study on the dynamically changing risk for premature match closure. Journal of Community Psychology, 51, 3121-315. https://doi.org/10.1002/jcop.23039

Uebler, C. (2019). Threshold Resummation Studies for Polarized and Unpolarized High-pT Hadron Production at COMPASS. Dissertation, Universität Regensburg.

Uebler, C., Schäfer, A., & Vogelsang, W. (2017). Direct- and Resolved-Photon Threshold Resummation for Polarized High-pT Hadron Production at COMPASS. Phys. Rev. D, 96, 074026. https://doi.org/10.1103/PhysRevD.96.074026

Uebler, C., Schäfer, A., & Vogelsang, W. (2015). Threshold Resummation for Polarized High-pT Hadron Production at COMPASS. Phys. Rev. D, 92, 094029. https://doi.org/10.1103/PhysRevD.92.094029


Presentations

Emmerdinger, K., Bayer, S., Uebler, C., Ziegler, A. & Stöger, H. (2022, September). Mädchen für MINT begeistern: Ein kombiniertes Online-Mentoring und Schulprogramm für die Sekundarstufe [Getting girls involved in STEM: A combined online mentoring and school program for secondary education]. Vortrag auf der 5. LemaS-Jahrestagung, Berlin, Germany.

Emmerdinger, K., Uebler, C., Heyna, K., Ziegler, A. & Stöger, H. (2022, September). Mentoring als Maßnahme zur individuellen Förderung leistungsstarker und besonders motivierter Schülerinnen und Schüler [Mentoring as an individual support measure for high-achieving and particularly motivated students]. Workshop auf der 5. LemaS-Jahrestagung, Berlin, Germany.

Uebler C., Emmerdinger K. J., Ziegler, A., & Stoeger, H. (2022, July). Dropping out of an online mentoring program for girls in STEM: A longitudinal approach on the dynamics of risk using survival analysis. Presentation at the 6th Network STEM and Gender Conference, Munich, Germany.



  1. HOMEPAGE UR

Dr. Claudia Uebler

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Tel. +49-941-943-3621
Fax  +49-941-943-1993

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